Wednesday, March 31, 2010

Kau ingat kau siapa?? hmmm??

aku terima satu email Facebook dari seorang lelaki bernama Azam, itu pun kalau dia benar lelaki dan dia benar bernama Azam laaa. Aku nak termuntah bila baca email dia, jadi aku kongsikan beberapa ayat dia yang aku masih ingat, kalo sudi jom la muntah ijo sama2...keh..keh..keh..

1) saya sudi mengubat hati Syifa, apa sahaja untuk Syifa asalkan Syifa sudi menerima saya..

Ulasan: ok, engko sudi mengubat hati aku tu suda kira bagoss kerana kalau ko ni bukan dokter, mesti ko ada la student David Copperfield yang pakar bedah2 orang tu, tapi aku heran ko ni dah mabuk sirap ke apa? siap offer diri lak ni..aku kenal ko pun tak..
dan kalau aku kenal sekalipun, takkan mudah2 ko nak berasmaradana dengan aku ni? ko kenal ke aku?

seorang lelaki pernah mengatakan aku takkan mampu hidup tanpa lelaki, padahal, aku hidup je sekarang ni, takde lelaki pun aku hidup apa? Yang mengata tu pulak mengaku sepanjang dia single (tu pun kalo betul dia single la..)dia suda flirt dengan 8 orang perempuan, dua daripadanya kenalan aku...wakakaka..sungguh lawak antarabangsa..sapa yang takleh hidup tanpa sapa neh??

2) Syifa, biarkan lelaki itu melukai Syifa, ini ada saya sebagai galang gantinya..

Ulasan: orang yang lukakan aku tu bukan lukakan aku sebenarnya, dia lukakan diri dia sendiri, dia cari alasan untuk bebas dari kesalahan yang dia lakukan. Memang la aku takde bukti tentang hutang dia ka, janji dia ka, tapi Allah kan tahu? Tapi yang ko sebok nak jadi pengganti ni apa sebab? Encik Azam, aku tidak berminat untuk bercinta buat masa ini, kerana fokus aku adalah kerjaya. Bukan nak main kejar2 di balik busut sana tuu..

3) Biar saya galas beban Syifa, saya sanggup bagi elaun bulanan untuk Syifa, dan saya sanggup bayarkan kereta Syifa kalau mahu..

Ulasan: sampai stetment yang ni, aku delete email dia, dan airmata aku mengalir. Murahnya perempuan pada pandangan lelaki, dan bodohnya lelaki kerana sudi diperhamba nafsu. Sanggup bayar dengan wang ringgit semata2 untuk memiliki seorang wanita. Di mana maruah seorang wanita? di mana tanggungjawab seorang lelaki? Tahukah Rasullullah berpesan dugaan paling besar bagi kaum lelaki akhir zaman ini adalah kaum wanita?? Di mana iman kalian wahai lelaki??

Kalau aku ni sheksi ala2 model sabun pinggan tu ok la jugak...ni, dengan kulit berkarat, badan tak cukup vitamin M pun ko boleh nak offer macam2. Mana iman ko wahai Azam??

Seorang lelaki yang zalim pada anak yatim bernama aku pernah berkata ini pada aku: "aku memang cintakan ko, tapi aku taknak ko lagi. Aku sayang R dan A, dan M jugak"

oooo...cintakan aku tapi sayangkan R, A dan M ya?? sekolah cinta mana ko pegi ni? Sapa Tok Guru, meh aku sekeh2 pala dia sekali. Lelaki yang sebegini la yang banyak menumpahkan airmata wanita, bila ditanya, "alaa..small matter, berfikirlah di luar kotak, dan macam2 lagi laa.."

kalau macam ni alamatnya memang lambat lagik la aku kawen..spesis lelaki beriman teramat la pupus..

2 comments:

azamsyifa said...

kenapa syifa buat saya begini..? saya ikhlas..

Syifa' said...

azam: maaf,saya tak perasan kamu ada comment di sini, saya dah approve kamu jadi sahabat saya di fb.

Saya hanya boleh bersahabat dengan kamu, harap kamu faham ya? :)

Allah sentiasa ada untuk kamu, bukan saya...

Post a Comment

 

©2009 -Kerana itu Aku- | by TNB