Monday, June 7, 2010

..amukan rindu..

..terjaga lewat malam dan meracau-racau dalam kesakitan..kupejam mata, ingin tidur lagi namun hampa..mata memandang siling dan dinding sambil fikiran menerawang entah ke mana..tercari-cari sesuatu, berbicara dengan Ilahi walau tidak pernah sekali lisanNya menjawab pertanyaanku..membuang pandangan ke tingkap sana, mengharapkan salji Disember walau masih Jun dan Malaysia tak mungkin dijengah salji..arrghhh..!! apa ini..?? aku perlukan sesuatu yang entah apa, aku perlukan dia yang entah siapa..aku tersepit di celahan kaca yang melukakan urat nadiku..sakit..!!

jemari menggenggam blackberry kesayanganku, wajahnya menghiasi screen saver yang mencarik-carik ruang rinduku..aduhh..!! aku rindu lagi..Ya Tuhanku.. sungguh aku merindui dia..

..hati bertanya pilu, bilakah segalanya ini akan berakhir..? tapi aku lupa, sewaktu aku merelakan kehadiran perasaan rindu itu, berkali peringatan telah Dia berikan, namun aku tegar melawan arus..nahhh!! rasakan sekarang..bila jiwa tersayat pilu begini, barulah teringat kepada perintahNya, pada fitrahNya..mempertikai betapa kejam perasaan ini merobek-robek tangkai jantungku..

0 comments:

Post a Comment

 

©2009 -Kerana itu Aku- | by TNB