Monday, October 10, 2011

..hari baru, azam baru...

Sukahati Syifa laa nak berazam pada 10 Oktober 2011 @ 1pm ini, Syifa tau nanti ada je yang kata "pehal bigor benor dak Syifa neh berazam dekat2 nak hujung tahun pulak dia". Suka Syifa ingatkan di sini ya, Syifa berazam neh tak mintak pun pemadam getah sesiapa, apa lagi pinjam beskal orang lain, jadi jangan pertikaikan kenapa Syifa berazam pada tarikh dan waktu seperti yang dinyatakan di atas. Harap maklum!
Syifa asyik tersenyum2 je dua tiga hari ni, semakin comel pula rasanya diri ini bila dicintai oleh orang yang mencintai diri ini, walau dugaannya masyaAllah, tak dapat nak dituliskan di sini, tapi Syifa rasa sangat bersyukur kerana dianugerahkan rasa kasih dan sayang yang suci dan inshaAllah abadi ini. Syifa nak cakap kat sini "Syifa sangat2 sayang dan cintakan makhluk yang bernama lelaki itu...". Alahai, malu2 tenuk pula Syifa dibuatnya, Syifa tak dapat nak sebut nama orangnya, sebab sebagai gadis yang pemalu, sopan santun dan jalan tunduk di hadapan orang tua, Syifa rasa tak manis kalau Syifa yang beriya2, karang tak jadi, nak sembunyi muka di mana..? Dalam guni bawang ke..?
Semalam Syifa jumpa dia, Syifa makan dengan dia, Syifa bertinju dengan dia(sebenarnya, galok je lebih, tinjunya sikit aje..), Syifa tenok matanya, dia pun sama. Ish, tak dapat nak digambarkan bagaimana perasaan ketika itu, kalau tak diingat Syifa ini wanita Islam, mahu rasanya Syifa sekeh dia di situ juga. hahahaha~
Syifa minta maaf ya, Syifa tahu, ramai rakan2 di FB yang menaruh hati pada Syifa, pernah offer itu ini kat Syifa, tapi Syifa memang tak terbuka hati pada yang meng-offer tuh. Bukan sebab Syifa ni berlagak ke apa, tapi mungkin kerana tulang rusuk kita tak sama... Mungkin saja...Syifa pun dah berfikir panjang, sampai bila Syifa nak fobia dengan lelaki, arwah bapak, abgLong dan AbgNgah lelaki, habis takkan dengan mereka pun Syifa nak fobia juga..?
Syifa rasa nak kawen laa..Syifa tahu, si dia yang dimaksudkan membaca catatan ini, kerana sungguh Syifa terkejut, dia ikuti perkembangan Syifa juga rupanya. Macam manalah Syifa tak rasa macam budak perempuan 17tahun baru nak dapat boipren, dia itu nampak saja kayu, tapi boleh tahan romantik juga. Agaknya, kalau Syifa buat kopi campur garam pun dia minum saja tanpa banyak cekadak, kot..?
Tahun ini Syifa sudah 28tahun (tapi, dengan penuh ego dan takbur Syifa nak bagitau, ada saja yang selalu teka umur Syifa ini 23tahun), tahun hadapan sudah 29tahun. Cantik angka 29 tu, kan? :). Mak, kawenkan Syifaaa..~
Tak tahulah bila lagi dapat bersua dengannya, kerana Syifa merancang, Allah juga merancang, dan perancangan Allah adalah yang terbaik. Syifa tahu, Syifa sayangkan dia, tapi Syifa tak tahu sedalam mana sayangnya dia pada Syifa.
Syifa harap, Jo Qusary juga akan lekas2 bertemu jodohnya, kerana manusia perempuan itu selalu saja lari dari perasaannya, sedang Syifa tahu, hatinya sudah di curi jejaka ituuuuu... ;)

Syifa pernah menangis berhari-hari kerananya, Syifa pernah sakit berminggu-minggu kerananya, Syifa pernah minta Allah bunuh dia dari ingatan Syifa, tapi bila dia datang lagi, Syifa tak tahu apa yang Syifa patut buat, selain dari berserah kepada Allah...KakSyu, I Love You.... ;)

3 comments:

Jo Qusary said...

Jejaka itu? Siapakah? Huuu.... :P

Puaka Anglerz Tribe said...

jejaka itu aku... kehkehkeh...

Syifa' said...

Ipen.......!!!!!!!! keh...keh...keh....

Post a Comment

 

©2009 -Kerana itu Aku- | by TNB