Thursday, September 2, 2010

....raya ooiiii...!

Salam..

Lagi berapa hari nak raya? Entah, saya kehilangan mood mahu beraya tahun ini, kerana disebabkan beberapa faktor; antaranya:

1)BAJU RAYA - tahun ini tidak seperti tahun2 yang sudah, saya cuma ada 2 1/2 pasang baju raya, baju kurang johor sepasang, kebaya pendet purple merun sulam manik sepasang, dan kebaya sutera indonesia tanpa kain (kain saya lupa nak jait, ingat nak beli kain siap, tapi belum jumpa yang berkenan), abaya pink tak dapat saya beli sebab yang saya mahu tak ada pula size saya, saya pakai size cicakpink, tapi yang ada size mak gajah dan mak beruang sahaja. Menyampah!

2) HIGH HEELS - benci la.. saya belum ada kasut raya lagi. Saya mahukan high heels size 7 berwarna putih cream, tapi belum ada yang berkenan di hati. Yang saya suka design dia kaler merah pula, bukan apa, terasa seksi pula kalau berkasut merah ni, terasa seperti Lady Gagap pula.. Hissh..rasa bersalah diri ini kalau berkasut merah di pagi aidilfitri. Tak ada kasut, macam mana nak beraya???

3) HANDBAG - juga tak ada! saya ada terpandang beberapa handbag yang buat saya rasa nak gigit jari, bukan Guess sangat pun, cuma imported dari Korea aje, itupun dah mencecah ratusa ringgit. Mahal tuuu..rasa nak memaki sedetik pun kadang2 ada juga, dah la tak ada jenama, pakai doblas jam tah2 dah kuyak, lagi mahu jual mahal. Cekik darah betul, baik jadi drakula sana. Tak ada handbag, maka, boleh ka saya beraya?? MANA BOLEH!!

4) BONUS - tak ada! cheh...macam mana nak raya tanpa bonus neh? Mengarut betul kampeni saya ni..saya perhati je payslip saya, lima namblas kali juga saya tinjau2, kot2 ada tulis saya dapat bonus, tapi hampa. Memang tak ada. Staff ramai yang dapat sampai 3bulan gaji. Saya ni apa cerita? Apa salah saya..?? uuuu...rupanya, saya masih belum confirm lagi sebagai pekerja di syarikat keselamatan ini, baru kerja satu bulan, mengigau pulak nak bonus 3bulan, ya? Banyak jelita wajah saya, terima kasih Eumora..hahahah..


Ala, pakai baju hujan dan kasut puachukang pun masih boleh beraya, kan? :P

Tapi, yang bestnya, rumah pusaka arwah Bapak akan berwarna oren dan coklat di bahagian luar, dan pink sirap bandung di bahagian ruang tamu..hahahah..
Anak2 sedara bertambah lagi seorang menjadi 6orang semuanya, Latiffa Humaira adalah bayi yang sangat comel dan keletah, baru berusia 3bulan, tapi dialah buah hati pengarang jantung kami sekeluarga sekarang. Comel sangat bayi itu, semua orang rasa nak makan2 je..hahaha..inshaAllah, bulan satu nanti akan bertambah lagi seorang, Alhamdulillah..tengok?? Allah sayangkan saya, Dia ambil arwah bapak, tapi Dia ganti dengan dua orang generasi penyambung warisan yang saya rasa dapat mendoakan arwah bapak agar damai di pangkuan Ilahi. I miss u bapak.. :p

Kereta saya siap juga akhirnya, tapi tak sempat nak polish, tapi saya pakse jugak brader tu buat sampai siap..hahahh..itulah bahayanya saya ni, kalau saya hendak, saya hendak jugakkkkk!! brader tu sampai kata, "awok ni kalau hendak tu, hendakkk jugak ya..?" biasak aa...itu la yang dinamakan determination dan passionate..kasi polish kilat2, kasi kaler merah tu mengaumm! aaauuummm!!

Jadi, yang beraya tahun ni kereta sayalah ya? tak apalah, sebab tahun lepas, saya rasa sakan betul saya beraya, tahun ni biarlah bersederhana, ingatlah kepada golongan yang kurang bernasib baik..Alangkah indahnya kalau semua insan bergembira di hari raya..kasihan anak2 yatim, ibu2 tunggal yang tiada kemampuan, kan? Kalau saya banyak duit, saya mahu banyak bersedekah dan bantu orang2 susah..anda pula bagaimana? :p

Selamat Hari Raya in advance...

10 comments:

Unknown said...

WAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKA!!!













































padan muka!!!

Syifa' said...

Ipen: sob..sob.. apa salah aku..?? uuuuuu.....

Unknown said...

ko xbesala... cuma aku gelakkan ketidakcukupan barang untuk beraya ko... errrr... ikan kem******s mau???

Syifa' said...

Ipen: aku raya koboi je tahun ni..tapi, aku dapat naik shuttle bus, tahu? hahaha..
ikan kem****s tu sangkut kat tanduk ko pun bagoss! huh~

Unknown said...

nakal la ifa ni...

Syifa' said...

ifa palatanduk luuuuu...hahhah~

Unknown said...

hoi!!! DUIT RAYA UTK ANAK AKU MANA??? kehkehkeh...

Syifa' said...

oho? ipen Jr. mau duit raya ka atau bapak dia yang mau ni? aku saspek bapak ipen Jr. yang mau ni sebab dia da sengkek mau beli rokok, kan?

Duit raya aku mana pulak pen? :p

Unknown said...

duit raya anak aku suma masuk tabung daaaa...
aku seorang yang jujur dan juga kacak dalam masa yang sama...
lepas raya masuk akaun beliau la...

duit raya ko??? xsilap aku ko ni dah tua... budak tua mana ada duit raya...

Syifa' said...

ipen: ko ni nak mintak tempeleng lutut ke hapa pen? kalau aku jumpa ko,sah2 aku taruk lipan dalam sepatu ko sebanyak 3ekor tiap satu..padan muke!

Post a Comment

 

©2009 -Kerana itu Aku- | by TNB