Tuesday, October 12, 2010

Jamal Pak Tongko vs Senan Kambeng

Jamal Pak Tongko tiba2 menghantar meses kepada Maya Karin. Baru pukul 9.30am tadi meses itu sampai ke tangan Maya, ini semua Megatron punya angkara. Entah apa cekadaknya, dia takleh nak 'on' pula. Maya dah bengang pagi tadi, hampir2 Maya masukkan Megatron ke dalam microwave dan pulas suhu paling tinggi! Geram sungguh Maya..!!

Jamal Pak Tongko kata dia baru sampai KLIA dan terus hantar meses kat Maya. Dia ingat Maya ini budak belasan tahun yang baru nak dapat balak, ke? Maya tak boleh nak ingat sebulan lepas, sebelum dia berangkat ke Sabah, bagaimana corak layanan dia terhadap Maya, dan sesudah itu senyap sunyi bagai garuda dilanggar todak. Geram! Memang Maya geram sangat. Dia buat Maya macam Maya ini kotak pensel sahaja layaknya. Maya tidak balas meses dia, Maya biarkan sahaja. Dia pun diam juga, entah2 sudah koma!

Maya geram bukan apa, Maya rasa Jamal Pak Tongko itu sedang mempermainkan jiwa dan raga serta bakul durian Maya. Iyalah, hari itu bukan main romantik lagi, caring (Maya demam hari tu di bulan puasa, dia nak tolong belikan lemon dan honey, tau...), lepas itu dia hilang begitu sahaja. Kalau cakap dia kerja, apa dia ingat Maya ini suri rumah sepenuh masa ke? Kalau dia nak kata dia busy, apa dia fikir Maya ini kerjanya hanya mengadap simplisiti sahaja, ya? Maya rasa, Maya perlu ajar sama Jamal Pak Tongko ini. Ala, iya lah kan..kalau betul dia rasa diri Maya ni begitu berharga, takat torture tak jawab meses ni apa laa sangat, kan? kan? kan?

Jamal Pak Tongko itu bukanlah hensem sangat, kalau nak dibandingkan dengan AbgJehan, memang Jamal Pak Tongko itu payah nak menang. Tapi entahlah, Maya ini pun kadang2 samdol juga, entah apa yang Maya suka sangat pada Jamal Pak Tongko itu pun tak tahulah. Alah, kalau jodoh tidak ke mana, tak dapat jadi suami, jadi adik ipar pun okeh juga..hahaha..!!

Sebenarnya Maya bukan nak bercerita pasal Jamal Pak Tongko, tapi Maya nak bercerita tentang Senan Kambeng. Entah kenapa, Maya rasa Senan Kambeng sedang memerhatikan Maya dari jauh. Maya bukan perasan, tapi perasaan ini bagitahu begitu. Bukan Maya yang salah, kan? Tapi, kalau Senan Kambeng nak bayar balik duit Maya yang dia pinjam itu okeh la juga, kalau setakat nak jengah2 minta penyepak siam, baik tak payah la kan... sebab Maya sekarang sedang berusaha menjadi wanita sejati yang mengait alas meja dan alas kaki..hahahha..

Tapi entahlah, Maya sudah lama tidak berbicara dengan Senan Kambeng itu, Maya hantar meses kat fb minta hutang tu pun dia buat buta huruf je. Lepas itu rambut Senan Kambeng sekarang ni dah macam Sonic the Hedgehoc, buruk dan huduh sekali. Takde orang pernah tegur ke imej dia sekarang ni macam watak wayang kulit siam? Nasib baik Jamal Pak Tongko tidak begitu, walaupun kurang hensem seperti Senan Kambeng, tapi Jamal Pak Tongko berambut kemas dan tidak merokok orangnya. Macam mana Maya tahu? Entah! Maya hentam sahaja..hahaha~

Maya sebenarnya tak sabar nak tunggu hujung bulan October 2010, kerana Maya hendak ke Cameron Highlands. Dah lama Maya hendak ke sana, bila Maya ajak Senan Kambeng, dia buat muka seposen je. Elek! Maya tahu, dia tak berkemampuan dan masa kerja dia juga tidak mengizinkan. Maya pun takde la memaksa, sebab Maya kan gadis ayu yang baik hati dan memahami kekasihnya..keh...keh..keh..

4 comments:

ipen said...

seperti garuda dilanggar todak???























































WARRGGGHHHHHHHHHHHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHAKHKAHKAHKAHKAH... KAHKAHKAHKAHKAH... dan KAHKAHKAHKAHAKAHKAHKAH lagik...

Syifa' said...

Ipen: aku da tengok da awek Tuaran yang ko kasik link hari tuh...siyes, memang ada iras2 aku ek? keh..keh..keh..

ipen said...

aweks Tuaran??? apa yg ko mengarut nih???

Syifa' said...

elehhhhhhhhhhhhhhhh...malu2 mentibang laut lak ko ye...tak mengaku kunun....keh...keh...keh..

Post a Comment

 

©2009 -Kerana itu Aku- | by TNB