Monday, October 11, 2010

...terlajak ferrari boleh gostan..

...perjalanan dari Muar ke Puncak Alam semalam memang cukup memenatkan. Masih terasa lagi keletihan memandu berjam2 dari kampung ke hutan batu ini. Cheh, lebih senang menjadi tarzan, bergayut dari satu pokok ke pokok yang lain dan tadaaaa! sudah sampai..tidak perlu isi minyak, tidak perlu bergaduh sama pemandu yang perasan jalanraya itu milik rasmi abah mereka.

Masalah itu bukan apa2 pun, katakan sahaja pada masalah itu, "aku ada Allah Yang Maha Besar untuk menyelesaikan engkau", saya meminjam kata2 Ustazah Masnah Abdul yang kedengaran di radio malam tadi. Ya, setiap manusia pasti ada masalah mereka yang tersendiri. Nampak bahagia, rambut sikat belah tepi, berbaju kemeja kotak2, tapi hatinya menangis siapa yang tahu? Jangan anggap dugaan itu sebagai kemarahan Allah kepada kita tapi anggaplah ianya sebagai tanda kasih sayang dan ujian keimanan terhadapNya.

Dugaan kali ini amat berat, berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul. Sekurang2nya, saya tidak mengalami kesusahan itu secara total, hanya merasai sebahagiannya sahaja. Tapi, bagi yang menanggung? Tidak mengapalah, kita ada Allah Yang Maha Besar untuk menyelesaikan segala permasalahan kita ini. Saya rasa airmata saya kalau ditadah sudah penuh dua tempayan, lagi lima tempayan cukup untuk buat hantaran Puteri Gunung Ledang. Malam, lekaslah pergi, siang, lekaslah ke mari..

Saya sentiasa berdialog dengan Allah, supaya tenang hati ini, supaya segala keresahan dan kesedihan ini dapat saya tewaskan. Saya tahu, bukan mudah untuk mendaki gunung yang tinggi, jadi saya pohon kekuatan dari Yang Maha Esa. Bukan kehidupan yang mudah yang saya pinta, tapi saya mendambakan hati yang tabah.

Dalam hati saya, dalam kesedihan dan kegembiraan saya, hanya ada ruang untuk 3orang wanita buat masa ini. Saya sanggup buat apa sahaja untuk membantu mereka bertiga. Yang teramat saya sayangi, mereka itu darah daging saya. Allah jualah yang maha menghukum, maha membalas. Tapi, kalau ada kudrat dan kemampuan saya, akan saya pertaruhkan nyawa sekalipun.

Kepada dia yang menghancurkan, dia yang menyeksa, dia yang menghina, Allah titu tidak tidur, tidak leka dan tidak lupa. Kamu pasti dapat balasannya. Sesungguhnya, kamu sedang menggali lubang kubur kamu sendiri. Kalau kamu rasa kamu bahagia dengan memisahkan seorang anak kecil dari ibunya, saya juga bahagia bila kamu tercekik dan tersepit dengan kerosakan yang kamu lakukan ini..

0 comments:

Post a Comment

 

©2009 -Kerana itu Aku- | by TNB