Tuesday, October 19, 2010

Tentang Kentang

Saya hendak merapik. Kepada yang tidak berminat membaca rapikan saya, sila buka siaran radio tamil atau bukalah mana2 channel yang kamu suka, saya tidak akan marah atau menangis berguling2 tanpa arah tuju.

Saya masuk ke upis pada jam 8.40am hari ini, berkejaran dengan berkebaya hijau kuning, dengan mekap se-layer yang tak habis draw lagi. Saya tidak mahu lambat hari ini kerana semalam saya telah bercuti. Sajalah hendak ambil hati MJ, kemas2 meja dia, dan on laptop dia dan siapkan sweets atas meja dia, tapi ada ka patut dia berada di Traders Hotel hari ini dan tidak membagitahu saya, sekiterinya yang sopan dan lemah lembut ini?? Kecewa kerana terasa perasaan saya dipermainkan, saya ambil make-up bag dan menuju ke restroom, di situ hentam bermekap bersama Hazwa, sambil bergossip tentang sekiteri kuaran Taylor's College yang seksi dan tidak tahu skipping london itu. Hmmm, bukan hendak sangat mengumpat, asalkan tidak sebut nama, dan dalam hati berdoa agar tidak berkelakuan skirt pendet seperti mereka, kira okeh la kan? Borak2 tentang make-up dan skin care, geram tak bila kita berhabis ratusan ringgit untuk merawat wajah, sedangkan kawan kita cuma pakai safi aloe vera sahaja?? Bertuahnya Hazwa. Kulitnya cantik kemerahan, tanpa sebarang cela dan noda. Rasa nak ambil permanent marker dan tolong dia buat fake pimples je kat muka dia. Heh?


Berurusan dengan kaunter kepunyaan Kerajaan Malaysia sangat menduga kesabaran saya yang tidak sepertinya ini. Dari Putrajaya, saya dan GI Joe berexplorace ke mahkamah di kuala selangor. Sudahlah bertolak dari Muar darulhensem pada jam seawal 6.45am, belum dapat berehat sepicing pun, terpaksa pula berhadapan dengan petugas kaunter yang hidup segan mati tak mahu. Pernah ka anda dimarahi kerana bertanyakan tentang prosedur mahkamah? Saya pernah, baru je semalam saya kena. Dan saya pelik kenapa petugas kaunter itu gatal semacam sahaja.

Lepak di rumah Uda, sambil menunggu CikManan balik keje. Lama sungguh tak bertinju dengan abang ipar pujaan hati itu. Borak2 dengan Uda dan GI Joe, sambil sama2 meluahkan perasaan tentang budget lari bulan ini dan elaun uniform yang habis dibelanja entah beli apa. Halah, rm300, bukan rm3juta ye tak? CikManan balik keje sesudah azan maghrib, lepas itu dia tanya kenapa saya nampak kurus sahaja macamlah dia itu bulldozer! cheh!

Tiba di rumah jam 10pm. Osmet kesayangan hamba sedang bergaduh dengan tv, kerana siaran tidak jelas, itulah, disuruh pasang Astro tak mahu, sekarang bergaduhlah ko sampai pagi raya haji pun, memang macam itulah siaran tv kita, tahu? Jam 11pm saya sudah landing mahu tidur. Perghhh..!! Hari yang panjang dan memenatkan. Esok mahu pergi kerja pula. Ada banana split, ada highway, ada kuih ketayap main tembak2 jaoighhggjkhd8u2ou9ui8q778jo zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz........

Dan pagi ini, disinilah saya. Sedang membaca puluhan email syarikat. MJ di Traders Hotel, kerana ada pc di sana. Owh, minggu hadapan saya di KLCC. 30hb akan berada di Cameron Highlands pula. Wah? Terasa diri seperti agen MLM pula kejap di sana, kejap di sini.

Ada orang kata dia rindukan saya, ada orang kata mahu bersama saya, tapi maaflah, saya selesa hidup tidak merindui sesiapa dan seorang diri bebas ke mana2. Cuba lagi tahun hadapan, mungkin saya sudah bersedia untuk hubungan yang baru, mana tahu?

5 comments:

Unknown said...

mirror mirror on the wall... banyak2 ipen... ipen mana paling hensem???

plinggg!!! *sound efect*

owh... tq mirror kerana memberi jawapan yg tepat...

Jo Qusary said...

tu bunyi mirror dah pecah la ipen...

Syifa' said...

dah namblas kali mencuba mengepos comment namun masih hampa..jadi, silakanlah sedari Jo Qusary dan Ipen Bertanduk mencemar duli mengomen post kali ini...hmmm.....

Unknown said...

mirror??? pecah??? mana??? mana???

Syifa' said...

Ipen: itu, di kedai wak samengon!

Post a Comment

 

©2009 -Kerana itu Aku- | by TNB