Friday, October 15, 2010

Teh Susu + Milo = TehLo..

...manusia boleh jadi sesiapa sahaja di alam siber ini, dia boleh jadi Mel Gibson, kamu boleh jadi Sarukhan, saya boleh jadi Maya Karin...yang penting kita tidak saling memburuk2kan itu sudah cukup. Kalau setakat hendak buka pekung orang lain, pekung di dada sendiri, pekung jiran2 di Sweden ataupun tok pekong siam, saya cadangkan berhentilah. Kamu tahu? Membuka keaiban orang itu HARAM. Kalau masih mahu teruskan, silakanlah...

BraderAmySearch pernah mengatakan, dia tidak malu berkongsi sejarah hitam dalam hidupnya kerana ianya mampu dijadikan iktibar kepada orang lain. Begitu juga BraderUjang, BraderSlash (sekadar menyebut beberapa nama). Sungguh, saya hormati pendirian mereka. Tidak malu mengaku kesilapan, apa yang penting, sebanyak mana mereka (dan saya) berubah ke arah kebaikan.

Malam tadi, sewaktu menonton filem The Big Boss lakonan PakcikBruceLee, saya terfikir tentang Syifa' tiruan di dalam blog saya ini. Apa mahunya dia? Saya kacau gelpren dia ka? Saya tumpang sudut basikal dia untuk pergi ke tempat kerja ka? Rasa2 macam tak ada. Tapi apa yang dia dengki sangat dengan kecomelan saya ni? Saya ingatkan dia itu memang benar2 ikhlas mahu bersahabat dengan saya, tapi, kini saya tidak rasa begitu. Silap saya juga, sentiasa bersangka baik. Nak buat macam mana, Rasulullah yang suruh bersangka baik ni. Takkan pula saya mahu melawan sunnah Rasul kita ya..?

Saya cuba menghubungi Jamal Pak Tongko, saja la sebab rasa nak mengaruk, tapi tak jadi. Sebab saya masih marah dengan kejadian sebulan yang lalu. Dia pun diam sahaja sejak saya tak balas meses dia hari itu. Siapa mangsa seterusnya. KakSue? Tak boleh kacau KakSue pada malam Jumaat, kerana dia ke Pusat Rawatan merawat pesakit2nya. Tiba2 Megatron bersuara bismillah..owh! ada meses masuk. Ustaz Hanif bertanyakan khabar, pasti dia di Darus Syifa', sudah lama tidak berkunjung ke rumah Ustaz Hanif sekeluarga. Ustaz Hanif sempat pula ehem2kan saya Mr.R. Hahahah..semua nak tolong carikan pasangan untuk saya, nampak sangat saya ini tidak laku.. keh...keh...keh..

Oktober hampir tiba ke minggu ke tiga. Minggu keempat saya akan sibuk kerana ada event ACE di KLCC. Saya pasti akan ditugaskan ke bahagian registration. Sungguh saya menyampah tugasan itu, nanti kena berlemah lembut macam barangan tembikar yang mudah pecah. Lebih baik letakkan saya di bahagian runner, tak perlu mekap2, pakai jeans pun sudah cukup hensem. Cheh! kalau di bahagian registration, terasa gedik pula. Sudahlah saya ini susah hendak senyum, ini terpaksa menjadi wajah hadapan event, haruslah berlatih senyum setiap hari...menyampeh! (menyampah + hampeh)

Saya gembira kerana BraderUjang sudah ada fan page di fb. Selain dari BraderAmy, saya juga teramat la sangat minat sama BraderUjang. Banyak gaya penulisan saya, lawak2 spastik saya yang saya clone dari BraderUjang ini. Kerana beliau itu seorang lelaki yang mengharungi kehidupan yang hampir sama dengan saya. Sungguh, dulu salah seorang ex boipren saya jatuh cinta kerana saya ini kelakar macam Majalah Ujang, katanya. Hampress (hampeh + stress) punya pakwe..!

Hari ini saya akan pulang ke kampung halaman. Bertemu ibunda tercinta dan Latiffa Humaira yang mencuri hati dan perhatian saya sejak 5bulan yang lalu. Apa khabar dua orang wanita besi ini agaknya? Minggu lepas mak baru baik demam, saya ajak mak pegi karaoike (binatang ni ejanya macam mana?) tapi mak kasi lasan demam. Ni dah baik demam lasan apa pulak mak nak beri ya? keh..keh..keh..

Selamat berhujung minggu kepada yang mengikuti kisah kehidupan saya ini. Tidak kiralah siapa anda, doa saya sentiasa mengiringi agar kehidupan kalian diberkati Allah s.w.t. InshaAllah..

3 comments:

ipen said...

tengah nak baca belog ini pula perut aku sakit... nak pi jamban berak sat... chow!!!

p/s alang2 ko dah perasan jadi maya karin ni... ko terai pula memancing... pastu buleh join encheibrahim mancing...

Jo Qusary said...

aku tak baca Ujang... hmm :/

Syifa' said...

ipen: ko bila nak ajar aku benang? janji manismu la ko pen! huh!

Jo: try la baca...bermula dengan kisah Aku Budak Minang tu... :)

Post a Comment

 

©2009 -Kerana itu Aku- | by TNB