Sunday, February 21, 2010

...kata tak terucap pada 21 Febuari 2010..

aku dah terbangun lambat hari ni. Memang aku tau aku ada appointment penting pukul 8.00 pagi tadi tapi aku terbangun pada jam 8.40 pagi pulak. Takdir Allah sudah berlaku, kepada yang berkenaan, aku minta maaf sebab bangkong lak hari ni. Malam tadi aku balik dari umah Artmin agak lewat, sampai umah pun da pukul doblas lebey, kemas2 barang2 yang perlu dan kuperkotakkan, kul 1 lebih baru aku lelap. Aku agak kepenatan semalam, maklum pula best friend aku datang melawat lagi, memang agak sengkak di situ yaa..

Hari Ahad aku bermula dengan acara mengemas umah, buangkan2 benda2 yang aku tak mahu simpan lagi dan juga berfikir tentang sepasang kurung pink! yaaaa....aku mau bikin baju pink, entah kenapa tiba2 aku rasa nak berbaju pink pulak. Bila aku kemas almari aku tadi, aku pasan baju aku banyak kaler gold dengan kaler gelap2 je, kaler pink ada selai tu pun kebaya itam bunga pink. Jadik, kalau aku tambah koleksi baju kurung pink, jubah pink, dan berpink-pink lagi, rasanya takde salah, kan? keh..keh..keh..untuk makluman, kasut pink suda ada..

Aku call mak, tanya dia buat apa. Mak sorang2 kat umah sebab AbangLong satu family pegi mana tah, pegi pasar Semerah kot. Mak tanya aku, pisau yang berbagai bentuk dan size tu aku nak ke tidak, aku tanya mak, pisau mana lak ni mak? Mak jawab "pisau Langkawi" dengan suara tertahan2. Laaa....primadona airmata suda mula beraksi. Aku jawab kat mak, tu kan mak punya, kalau mak nak pakai, pakai la..orang ada dah kat umah ni. Mak cakap "ye le..". Aku kesian kat mak, dulu masa kecit2, aku rasa mak aku laaaa yang paling garang sebab mak penah lempar kayu beruti berukuran sebuku roti Gardenia sebab aku ejek sepupu aku sampai majuk. Eleh, ngada2, ejek je pun, bukan boleh mendatangkan kecederaan. Nasib baik aku sempat elak, kalo tidak mau songkleh bahu aku time tu. Mak aku sebenarnya baik, teramat laaa baik, sebab selama aku kenal mak, mak tak pernah pegi umah jiran semata2 nak mengumpat, kalau time kenduri kendara, mak la orang pertama yang akan rewang kat umah jiran2 walaupun bila dia balik dia ngadu pisau rewang dia tertukar dengan orang lain punya. Sian mak. Aku sayang mak..

Haa...kisah FB pulak. Uda, CikManan, AbgNgah, Anem, dan KakG da ada Facebook account. Halamak..caya laa...sekarang baru aku paham kenapa bila aku tulis tunjukan perasaan aku kat wall sambadi tu habeh maksu, makteh dia melenting. Mana aku tauuuu...sorry la makcik2 sekalian, aku memang buta kemajuan sket time tu. Halamak..ala, tapi aku da minta maaf, kalau derang tamau maafkan apa aku boleh buat? takkan nak hantuk pala kat dinding gua lak,kan? semoga Allah melembutkan hati hamba2Nya yang keras membatu.

Kepada yang terasa ada nak tuntut samting dari aku, sila hubungi aku bila2 masa sementara no maxis aku masih beroperasi. Bukan no aku pun, no orang bagi, aku pakai je. Nanti kalau da kena terminate susah lak korang nak cari aku. tapi email aku korang tau, kan? ok la, aku nak gi tengok Merlin nih.. Semoga Allah merahmati hidup kita dan kita semua beroleh keredhaannya..

: aku terasa sangat rindukan seseorang saat ini, tapi tak mampu aku luahkan. Untuk kau, aku tujukan lagu kita:- WildWorld by Mr Big. Aku harap kau paham, kalau kau tapaham dulik apa aku..padan muka, aku sayang kau~

2 comments:

Jo Qusary said...

Syifa, aku nak tuntut kasut pink boleh... nak tambah koleksi stylo aku nie haa... hahaha

Syifa' said...

Jo: jom aaa kasi shopping kasut sama aku...amacam? ada berani? :p

Post a Comment

 

©2009 -Kerana itu Aku- | by TNB