Thursday, February 18, 2010

takde tajuk!

........aku taip dulu entri ini tanpa tajuk, sebab kepalaku blank memikirkan tajuk yang sesuai untuk aku luahkan kebungkaman hati aku ni...

Terus terang, aku memang tak faham dengan diri kau sekarang. Mungkin, kau merasa diri kau bagus sekarang, aku tak heran pun.. hebat mana la sangat kau ni eah...

Aku dah beri terlalu banyak muka pada kau sebenarnya, sesuatu yang tak mungkin pernah kau hargai. Tapi, yang aku tak faham, da la kau ni menyusah lagi menyesakkan, kau berlagak pule..tak faham sungguh aku........

tapi, kadang2 aku rasa macam aku ni 'pat po' lak, biar la kau nak musnahkan hidup kau, biarlah kau nak buat apa dengan kehidupan kau, kenapa aku masih concern? mungkin sebab aku rasa aku ada tanggungjawab lagi pada kau, mungkin......

tapi satu aku nak ingatkan, nyawa kau, kehidupan kau bukan milik kau sebenarnya, tapi milik Allah yang abadi. Sebelum nafas kita terhenti, kita wajib beribadat sepenuhnya kerana Allah..aku cuma mengingatkan sebab tanggungjawab aku sebagai muslim, mungkin hidup kau selama ini sudah begitu, maka aku tidak boleh berharap kau akan jadi begini..tapi,kau eksen, kan? ok..ok...semoga Allah merahmatimu..

Tapi, sudah la ek..kau da tak peduli, aku pun tak mahu sebok2 lagi..janji kau bayar hutang aku seperti yang termaktub dalam perjanjian. Berfikirlah, Allah memerhatikan kau sekiranya kau mahu memperkosa janji2 itu...

..by the way, untuk pengetahuan kau, berdosa besar makan harta anak yatim..sekian, terima kasih..

4 comments:

Anonymous said...

ni kes pinjam duit yer..?

Syifa' said...

Uruchimaru: kes pinjam duit ye, kes mungkir janji pun ye, kes bodo sombong iye juga, kes mention nama aku dalam blog tahyul dia pun tersangat laa iye...

Cekelatt said...

hye kakmass

Syifa' said...

Cekelatt: haippp..!

Post a Comment

 

©2009 -Kerana itu Aku- | by TNB