Thursday, February 11, 2010

Ye, saya tahu awak sayangkan saya tapi...

..saya tidak mahu membuang masa bergayut berjam2 lamanya di Blackberry Curve 8520 saya yang mahal cam nak meninggal ni semata2 mahu membuktikan kepada awak bahawa saya tidak punya kekasih lain selain dari awak..saya juga punya life sendiri, dan sekarang ini life saya sangat teratur mengikut jadual harian yang ditetapkan oleh Mrs. Bodyguard saya. Saya minta maaf, saya terpaksa off kedua2 handphone saya selepas jam 10malam mulai hari ini walaupun saya tahu Anem akan kata "baik ko campak je handphone mahal ko tu kat parit Wak Surip!" kerana dia bengkerk tidak dapat mengganggu tidur saya lagi.

..saya tidak mahu ber-YM dengan awak sesudah morning call yang awak berikan setiap hari kerana saya perlu bersarapan pagi sebelum memulakan tugasan sekiteri saya. Tahukah awak,di office saya ni kalau kita bersin comel pun satu office boleh dengar, inikan pula kalau menaip di papan kekunci komputer, maklum la, saya tidak reti menaip secara slow motion walaupun saya ini sopan santun orangnya. saya rimas terpakse melayan awak di alam maya sedangkan sepatutnya masa itu saya peruntukkan untuk beribadat kepada Allah. Ya, bekerja dengan niat mencari rezeki yang halal dan mendapatkan keredhaan Allah juga adalah ibadat, sayang..


..Saya rimas kerana awak asyik mahu berjumpa saya selepas waktu kerja, sedangkan awak tahu saya perlu sampai ke rumah sebelum masuknya waktu solat fardhu Maghrib pada setiap hari. Saya sudah banyak kali beritahu awak, nak buat sesuatu tu fikirlah baik buruknya. Apa awak hendak bakal ehem2 awak jadi kutu senja mahupun hantu gundurowo? tentu tak mahu, kan? jadi, janganlah mengajak saya melakukan pekara2 yang sia2 itu. Lain la kalau awak mahu mengajak saya ke kedai buku, kerana saya mahu membeli sebuah buku bertajuk Indahnya Saat BersamaMu karangan Nik Abd. Rahman dan Zahazan Mohamed. Di mana nak beli ya..?

Awak, ingat la, kalau seorang lelaki bertemu seorang perempuan, pasti akan ada sejenis lagi makhluk kat tengah2 tu..Saya ikhlas menerima awak dalam hidup saya, jadi, hargailah keikhlasan ini. Sama2 la kita perkukuhkan iman, tinggikan kesabaran dan tabah mengharungi dugaan. Saya tidak tahu kalau awak akan baca entri ini, tapi saya mahu awak tahu bahawa:

(Iaitu) orang-orang yang menyebut dan mengingati Allah semasa mereka berdiri dan duduk dan semasa mereka berbaring mengiring dan mereka pula memikirkan tentang kejadian langit dan bumi (sambil berkata): Wahai Tuhan kami! Tidaklah Engkau menjadikan benda-benda ini dengan sia-sia, Maha Suci Engkau, maka peliharalah kami dari azab Neraka. (3:191)

0 comments:

Post a Comment

 

©2009 -Kerana itu Aku- | by TNB